La nova línia L9 Sud de metro, que uneix la Zona Universitària i la T1 de l’Aeroport de Barcelona-el Prat, ja funciona des d’avui. Aquesta nova infraestructura facilita l’accés amb transport públic a l’aeroport, i connecta àmplies zones habitades, zones comercials, àrees logístiques i centres educatius de Barcelona, l’Hospitalet de Llobregat i el Prat de Llobregat.
Amb 20 km de llargària i un trajecte de 32 minuts de punta a punta, la posada en servei de la L9 Sud implica el creixement més gran de la xarxa de metro en els darrers 50 anys, i es preveu una demanda de 23 milions de viatges anuals.
Els enllaços
La nova línia té 15 estacions —totes adaptades i amb camins per a invidents—, de les quals sis permeten enllaçar amb altres línies de metro, Rodalies, tramvia o Ferrocarrils de la Generalitat. Les noves estacions són: Zona Universitària, Collblanc, Torrassa, Can Tries-Gornal, Europa-Fira, Fira, Parc Logístic, Mercabarna, Les Moreres, El Prat Estació, Cèntric, Parc Nou, Mas Blau, Aeroport T2 i Aeroport T1.
Les estacions tenen un disseny variat, en funció dels arquitectes i creadors que les han fet, però sempre mantenint una harmonia i una continuïtat. Totes les estacions tenen escales mecàniques i ascensors de gran capacitat, coordinats amb l’arribada dels trens a l’andana.
Trens lleugers i més estalviadors
Els combois són de la Sèrie 9000 i funcionen sense conductor, de forma totalment automatitzada, controlats des del centre de Control del Metro, la qual cosa garanteix més seguretat tècnica i millor servei a l’usuari. L’estructura dels trens és lleugera i es garanteix un estalvi energètic elevat.
A l’interior dels combois hi ha espais per a cadires de rodes i bicicletes, indicadors lluminosos i sonors de tancament de portes, interfonia, videovigilància i pantalles d’informació continuada.
A partir de la posada en marxa de la L9 Sud, el tram de la L9 que ja funciona entre la Sagrera i Can Zam passa a denominar-se L9 Nord.
Amb 20 km de llargària i un trajecte de 32 minuts de punta a punta, la posada en servei de la L9 Sud implica el creixement més gran de la xarxa de metro en els darrers 50 anys, i es preveu una demanda de 23 milions de viatges anuals.
Els enllaços
La nova línia té 15 estacions —totes adaptades i amb camins per a invidents—, de les quals sis permeten enllaçar amb altres línies de metro, Rodalies, tramvia o Ferrocarrils de la Generalitat. Les noves estacions són: Zona Universitària, Collblanc, Torrassa, Can Tries-Gornal, Europa-Fira, Fira, Parc Logístic, Mercabarna, Les Moreres, El Prat Estació, Cèntric, Parc Nou, Mas Blau, Aeroport T2 i Aeroport T1.
Les estacions tenen un disseny variat, en funció dels arquitectes i creadors que les han fet, però sempre mantenint una harmonia i una continuïtat. Totes les estacions tenen escales mecàniques i ascensors de gran capacitat, coordinats amb l’arribada dels trens a l’andana.
Trens lleugers i més estalviadors
Els combois són de la Sèrie 9000 i funcionen sense conductor, de forma totalment automatitzada, controlats des del centre de Control del Metro, la qual cosa garanteix més seguretat tècnica i millor servei a l’usuari. L’estructura dels trens és lleugera i es garanteix un estalvi energètic elevat.
A l’interior dels combois hi ha espais per a cadires de rodes i bicicletes, indicadors lluminosos i sonors de tancament de portes, interfonia, videovigilància i pantalles d’informació continuada.
A partir de la posada en marxa de la L9 Sud, el tram de la L9 que ja funciona entre la Sagrera i Can Zam passa a denominar-se L9 Nord.