Pep Guardiola, actual entrenador del Manchester City i exentrenador del Barça, equip amb el qual va aconseguir les reconegudes 6 copes, dóna suport al castell de Cardona en la seva cursa per convertir-se en el monument favorit dels catalans.
Aquesta icona patrimonial, que es troba a poca distància de la vila natal de Guardiola, Santpedor, és una de les fortificacions més emblemàtiques de tot el territori català i va ser un dels espais més destacats durant la Guerra de Successió, ja que va ser l’últim a rendir-se, després de Barcelona. De fet, al llarg de la seva història no ha estat mai vençut militarment, tal com destaca un altres dels seus defensors, el cantant Ramon Gener.
El millor entrenador del món
Entre els anys 2008 i 2012, Pep Guardiola va ser l’entrenador del primer equip del FC Barcelona, i aquella primera temporada ja va aconseguir guanyar totes les competicions que va disputar. Aquella temporada, a més, va aconseguir el guardó de Millor Entrador de l’Any (2009), efemèride que va repetir el 2012. Durant els quatre anys que va passar al Barça va guanyar 14 títols, aconseguint dues vegades el triplet espanyol.
Com a jugador, va debutar al Barça l'any 1990 i es va retirar el 2001, encara que la seva carrera futbolística es va allargar fins al 2006. Va sumar més de 10 títols i va aconseguir la medalla d’or als Jocs Olímpics de Barcelona 1992.
Ara, després d’haver entrenat el FC Bayern entre els anys 2013 i 2016, és entrenador del Manchester City.
Per votar el monument favorit, només cal ser usuari registrat de Descobrir.cat i accedir al web del concurs. I per no perdre’t res del que hi passi, pots seguir-ne l’evolució a través de la pàgina de Resultats del web, o a través de Twitter, amb l’etiqueta #MonumentCat. El dimarts sabrem quin és el monument guanyador, en directe al programa ‘Estat de Gràcia’ de Catalunya Ràdio.
Pep Guardiola aposta pel castell de Cardona com a monument favorit
L’entrenador, nascut a Santpedor, dóna suport a la històrica fortalesa de la seva comarca

7
d'abril
de
2017
Guardar a favorits