L’ampliació de la Via Verda de la Val de Zafán avança tal com estava previst. Durant les properes setmanes començaran les obres d’execució del projecte, que permetran que la infraestructura arribi finalment a la Ràpita i que, per tant, uneixi els dos parcs naturals de les Terres de l’Ebre: els Ports i el delta de l’Ebre.
Les obres adequaran i transformaran l’antic tram ferroviari, al llarg de més de 27,3 quilòmetres. Els treballs permetran fer realitat un projecte llargament reivindicat, aportarà encara més valor turístic i paisatgístic a la Via Verda de la Val de Zafán amb gairebé 100 quilòmetres de trams pedalables i alhora contribuirà a consolidar les Terres de l’Ebre com una de les destinacions de turisme sostenible més importants del món.
La nova Via Verda es preveu que s’obri al públic l’abril del 2025, un cop s’executin les obres projectades. La major part del projecte de l’extensió de la Via Verda de Roquetes a la Ràpita passa per antics traçats ferroviaris en desús o paral·lela a camins ja existents, però en alguns punts és necessari projectar-ne de nous o recuperar l’antic traçat, fet que fa necessària la tramitació d’un Pla especial urbanístic.
El projecte està liderat per la Diputació de Tarragona en col·laboració amb els ajuntaments de Roquetes, Tortosa, Amposta i la Ràpita, i té amb un pressupost total de 6,3 milions d’euros, finançats pels Fons de Recuperació Europeu Next Generation amb cinc milions d’euros.