La Via Verda del Ferro i del Carbó

El tren que carregava ferra i carbó atrau avui senderistes i ciclistes

Autor:
Lluís Bonada
El tren de Ripoll a Sant Joan de les Abadesses va deixar de circular el 1980, justament cent anys després d’entrar en funcionament; avui el traçat és una via verda
El tren de Ripoll a Sant Joan de les Abadesses va deixar de circular el 1980, justament cent anys després d’entrar en funcionament; avui el traçat és una via verda FOTO: Isidoro Ruiz
25 de setembre de 2009
Els ripollencs batejaren el carrer que uneix la vila amb l’estació del tren amb el nom de carrer del Progrés. El carrer i l’estació vertebraren el primer gran eixample del municipi. Per a Ripoll, el progrés era, de feia segles, industrial. I la indústria, preferentment metal·lúrgica. Ripoll exportava armes i claus. El propòsit inicial, en urbanitzar l’àrea que després seria coneguda amb el nom de barri de l’Estació, era d’aplegar-hi fàbriques, tallers i indústries. Aque