Anuncia't al Descobrir
OFERTA ESPECIAL -50%
SUBSCRIU-T'HI AQUEST ESTIU I GAUDEIX D'UN DESCOMPTE ESPECIAL

L’Astronòmic celebra 15 anys amb novetats

L'equipament presenta noves eines i activitats per millorar l'experiència dels visitants

El Parc Astronòmic del Montsec, conegut popularment com l’Astronòmic, es troba al municipi d’Àger, a la comarca de la Noguera, en una localització extraordinària considerada el millor indret per a l’observació del cel a Catalunya. Amb l’objectiu d’apropar la ciència a la ciutadania, el Parc dona a conèixer la grandesa d’un cel nocturn extraordinari que permet descobrir els secrets de l’univers, i ofereix nombroses experiències en plena natura per a tots els públics.

Aquesta temporada 2024 no és una qualsevol: és el 15è aniversari del Parc, que es va inaugurar el 16 de gener del 2009 com un espai de recerca, formació i divulgació de l’astronomia i protecció del cel nocturn. En aquests anys, el Parc s’ha consolidat com un referent nacional i internacional de la divulgació astronòmica, i aquesta temporada, per celebrar-ho, presenta diverses novetats que sorprendran els visitants.

Novetats 2024
Una de les innovacions més destacades d'enguany és la incorporació a l'Ull del Montsec de la modalitat 3D en les experiències diürnes i nocturnes, amb l'ús d'ulleres per a una immersió visual completa. La instal·lació destaca per ser única al món, ja que els visitants podran experimentar la sensació real de viatjar a través de l'espai. A més, en el mateix planetari s'ha incorporat també una experiència interactiva amb el públic: cada reposabraços disposa d'un panell de control que permet a l'espectador respondre preguntes, seleccionar escenaris i prendre el control de la simulació del viatge per l'espai.

Així, en les experiències diürnes durant el 2024, aprofitant el màxim solar, els visitants podran gaudir d'una observació més dinàmica del Sol amb la possibilitat de veure taques solars i altres fenòmens solars especials, que són més prominents durant aquesta fase del cicle solar.

També durant aquest 2024, s'instal·larà al Parc un radiotelescopi, que proporcionarà una nova dimensió a les activitats d'investigació i observació del Parc. És important destacar que els radiotelescopis ofereixen una perspectiva diferent dels objectes celestials. Aquesta tecnologia permet l'observació d'objectes com el Sol o la Lluna d'una manera única, revelant detalls i característiques que podrien passar desapercebudes amb els telescopis òptics convencionals.

Experiències singulars
A l'Astronòmic us esperen activitats com la visita al planetari l'Ull del Montsec, el parc dels Telescopis o les diferents exposicions interactives permanents i temporals. Més enllà d'aquestes propostes, l'Astronòmic també ofereix altres experiències singulars, com ara la producció The Dark Side of the Moon, un espectacle audiovisual que combina imatges del sistema solar i més enllà amb la música de la versió 5.1 remasteritzada de l'àlbum més icònic de Pink Floyd. També podreu gaudir del cicle Música sota les Estrelles, que comença al juliol i s'allarga fins al desembre. En aquesta 14a edició, el Parc continua apostant per la combinació de la música amb l'astronomia. Els espectacles es fan un cop al mes, amb l'actuació de grups i cantautors catalans. I a l'octubre, s'hi celebrarà la 10a edició del Festival d'Astronomia del Montsec, que inclou activitats científiques, culturals i d'oci pensades per a tota la família.

Més informació